۴۰ستون

یک وبلاگ در زمینه های تاریخ - هنر - اصفهان - آثار تاریخی - موسیقی از نوع عرفانی ! - تنبور و ...

۴۰ستون

یک وبلاگ در زمینه های تاریخ - هنر - اصفهان - آثار تاریخی - موسیقی از نوع عرفانی ! - تنبور و ...

در دفاع از نقش جهان

سلام

یه نفر که اتفاقا خود را اصفهانی اصیل هم معرفی کرده لطف کردند و با قلم شیوای خودشون (!) برای پست قبلی من کامنت گذاشتن که خوب از آوردن اون در این جا میگذرم !

اما میخوام ببینم مگه قرار نیست در برنامه بیست ساله تعداد توریست هایی که به ایران میان سالانه  به 20 میلیون نفر برسند؟ چطوری؟ با ساخت جهان نما ها و حذف آثار ثبت شده؟ آثاری که با هزار بدبختی و با هزار فلاکت (البته برای کشور ما اون هم به خاطر دلایل واضح) در لیست جهانی ثبت میشن !

میخوام ببینم توی دنیا ایران را با چه چیزش میشناسن؟ با صنعتش؟ با اقتصادش؟ یا با فرهنگ و تمدن و پیشینه ی تاریخیش؟ میخواید این یه چیز را هم ازمون بگیرن؟

ساختمانی که به قول شما 90 % اون ساخته شده شاید تخریبش برای اهالی اصفهان در حال حاضر ضرر داشته باشه اما مطمئنا" جلوگیری از تخریب اون ضرر بیشتری را برای مردم حال و آینده اون خواهد داشت !

مولود ناخواسته ای که 60 % سهام اون متعلق به شهرداریه ! که البته به نظر من چون مقصر خود شهرداری بوده باید خسارت های وارده به مردم را بپردازه !

من که بعید میدونم شما اصفهانی اون هم از نوع اصیل (!) باشید ! وگرنه به این راحتی حاضر نبودید فرهنگ و تمدن (البته نشانه ای ، اون هم نه کوچک از فرهنگ و تمدن) خودتون را فدای اشتباهات شهرداری و دیگر سازمان ها بکنید !

و نکته آخر اینکه به نظر من حتی اگر تهدیدات به حق یونسکو نبود نیز وجود چنین اثری در شهر اصفهان اون هم در بافت تاریخی سنتیش توجیه ناپذیره و به نظر من باید در اون موقع هم خراب میشد ! چون که هیچ تناسبی با باقتی که در اون قرار گرفته نداره !

والسلام

 

نظرات 3 + ارسال نظر
مرجان یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 20:31

سلام ممنون از جوابی که به اقایی که خودش رو اصفهانی اصل معرفی کرده دادی.با حرفی که ز دند من به اصلیتشون شک کردم.کاش اقای سعید هم از ضرر زیان تعدیل برج می گفتند!!!من هم مثل اکثر مردم اصفهان با تعدیل برج موافقم.امیدوارم تصمیم نهایی همین باشه وگرنه خود مردم فهیم اصفهان برای خراب کردن برج اقدام میکنند.

نرگس یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 20:42 http://maktoub.blogsky.com

سلام !شاید ایشون یکی از مهندسین مجری کار بوده اند که....بگذریم!

دنیاـخاطره دوشنبه 10 مرداد 1384 ساعت 12:31

salam ostad aziz khobi man nakhondam on ostad mohtaram esf che farmodan faghat khdayi az khdesh in soal bekobone ke chera on sakhtemon to markaze shahre chon to oropa marketaye mona ra az markaz shahr dor misazan ke terafiko az markaze shahr bebaran beberon badesham to jaye alode mese engelstan shakhtemon to marakeze alodaro ba ajor nemisazan ke dod beshine rosh sia beshe ba sanghaye ranghi misazan alan on sakhtemon mese filter dodaro be khodesh gherefte {hla mifahmim iran ba hameja fargh dare}

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد