۴۰ستون

یک وبلاگ در زمینه های تاریخ - هنر - اصفهان - آثار تاریخی - موسیقی از نوع عرفانی ! - تنبور و ...

۴۰ستون

یک وبلاگ در زمینه های تاریخ - هنر - اصفهان - آثار تاریخی - موسیقی از نوع عرفانی ! - تنبور و ...

تعدیل برج جهان‌نما

تعدیل برج جهان‌نما با تخریب برج فوقانی که 40 روز به طول خواهد انجامید، از روز گذشته 8 بهمن ماه برابر با 28 ژانویه آغاز شد.

در همین حال «اسفندیار رحیم‌مشایی»، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نامه‌ای خطاب به کوچیرو ماتسورا مدیرکل یونسکو آمادگی ایران را برای اجرای مصوبه یونسکو مبنی بر تعدیل ارتفاع برج جهان‌نما اعلام کرد. بر این اساس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف است که مصوبه را طبق برنامه زمان‌بندی عملیاتی کند.

 

 

 

در این نامه به موافقت کامل دولت ایران برای اجرای مفاد قطعنامه و تاکید دکتر احمدی‌نژاد ریاست جمهور مبنی بر تشکیل کمیته‌ای جهت آماده‌سازی طرح و تعدیل ارتفاع برج جهان‌نما اشاره شده است.

در این نامه 40 روز برای تخریب فوقانی که از روز گذشته آغاز شده، دو ماه برای آماده کردن طرح کاهش دیگر قسمت‌ها و یک ماه برای تجهیز کارگاهی تعیین شده است.

با آماده کردن طرح کاهش و تجهیزات کارگاهی در طول شش ماه و از اول ماه می (11 اردیبهشت سال 1385) تعدیل دیگر بخش‌های مورد اشاره در مصوبه آغاز خواهد شد.

مشایی در پایان از یونسکو به منظور تشویق ایران برای ثبت تعداد دیگری از آثار میدان امام اصفهان شامل بازار، محور چهارباغ، پل‌های تاریخی و مسجد جامع به عنوان الحاقیه به میدان نقش جهان تشکر کرده و افزوده است که به زودی پرونده این آثار برای ثبت در فهرست جهانی به یونسکو ارسال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به موجب قطعنامه یونسکو در اجلاس تیر ماه دوربان آفریقای جنوبی دولت ایران تا اول فوریه 2006 (13 بهمن 1384) زمان دارد تا برج جهان‌نما را تعدیل کرده یا زمان‌بندی دقیق تعدیل این برج و نحوه ان را اعلام کند در غیر این صورت میدان نقش جهان به طور خودکار در فهرست میراث در خطر قرار خواهد گرفت.

نظرات 9 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 9 بهمن 1384 ساعت 13:04

خوب پس بالاخره عروس بله رو گفت
آقا به همه اصفهان دوستان تبریک میگم

علی مومن لو یکشنبه 9 بهمن 1384 ساعت 13:33 http://iranmehre.persianblog.com

سلام ژنرال
وبلاگ زیبا و قابل تاملی دارید که از این بابت به شما تبریک می گویم
با اجازتون هم نوشته شما راجع جام حسنلو در ایسنا کار می‌شود البته با ذکر منبه وبلاگتان
منتظر دیدار سبزتان هستم

کامیار یکشنبه 9 بهمن 1384 ساعت 18:41 http://kamyararyana.blogfa.com

متن زیبایی بود .


مو فق باشی .


من به روزم .

مهدی دوشنبه 10 بهمن 1384 ساعت 13:12

حال یه چیز بگم این زیبایی برج جهان نما ( اگه زیبایی هم داشته باشه ) همون سه طبقه آخرشه که اونهم داره میره

MED سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 21:30 http://www.parseh-mp.blogsky.com

کاشکی من توان این کارو داشتم که به تمام ستونهای این برج زهر مار یه بمب می بستم و همه رو با هم منفجر می کردم . به واقع توی تمام عمرم هیچ ساختمانی منو این جوری اذیت نکرده .

الهام سه‌شنبه 11 بهمن 1384 ساعت 23:18 http://evalian.persianblog.com

من خودم به عینه این ساختمان رو ندیدم ولی یکی از اساتیدمون به شدت با این برج مخالف بود و می گفت ساختار قدیمی این میدان مهم را خراب کرده ... و می گفت چطور به این ساختمان مجوز ساخت در یک منطقه به این حساسی داده اند . فکر کنم از خراب شدن این ساختمان خیلی خوشحال بشه .... :)

مردی... پنج‌شنبه 13 بهمن 1384 ساعت 01:27 http://shayadfarda.persianblog.com

آقا شما خراب کردنش را هم دیدی؟ این دو روزه که من هرچی رفتم سرک کشیدم خبری نبود. نکنه بازم بازی تازه ...

بیندیش شنبه 15 بهمن 1384 ساعت 05:27 http://biandish.persianblog.com

شکر خدا پس داره خراب میشه.

«بابا انار دارد»، بنویس! معلم می گوید و او به یاد می آورد دست های لرزان بابا هیچ اناری ندارد، میان شیارهای پینه بسته دستانش، جز رنج چیز دیگری نیست. معلم هجی می کند انار می شنود «فقر»؛ معلم می گوید: «نان دارد»، می داند که، دروغ است هیچ نانی ندارد، معلم می گوید: «آن مرد در باران آمد» می نویسد، آن مرد در باران رفت و هرگز نیامد.
داستان فقر، داستان کهنه ایست، فقر، دستان گشاده ای دارد که گاه بی هراس از در و دیوار یک خانه بالا می رود و تا سقف تحمل آدم ها، نفسگیر می شود. نه آدم ها شبیه همند و نه خواسته هایشان شبیه تر، آنقدر که همه دخترک ها به فکر چشمان عروسکند و پسرک ها در پی فهم تیر تفنگ؛ همه مردها زندگی را با تمام ابعادش برای چار دیواری خانه هایشان می خواهند و همه زن ها در آرزوی آنند که هیچ وقت فرزندانشان الفبای گرسنگی را نیاموزند،
فقر برای خیلی ها آشناست ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد